9/7/12

Underage boys with Older girls

Hellooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo.
Telah agak terlalu lama menyepi.
Mungkin sebab dah sibuk dengan peperiksaan.
Hampir semua blogger dalam ni sibuk dengan SPM dan PMR.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Ok. Ke topik. Pendapat aku tentang orang lelaki yang lagi muda bercinta dengan orang perempuan yang lebih tua.

Bagi aku, biasanya orang lelaki yang lagi muda akan ada masalah kalau bercinta dengan perempuan lagi berusia. Firstly because, lelaki lambat matang. Ni fakta aktual dari pakar luar negara so jangan nak kata aku salah. Biasanya perempuan akan matang dulu dari lelaki dan kebiasaannya ini menimbulkan masalah bila berdepan masalah yang memerlukan si lelaki untuk menyelesaikan masalah tersebut. Of course ada exception contoh terbaik adalah Nabi kita tapi dia Nabi, kita manusia biasa. So kalau boleh elakkan usha awek lagi tua kalau sedar akal tu masih macam budak sepuluh tahun.

Second, senang jealous. K, aku tahu ni biasanya masalah perempuan bukan lelaki tapi biasanya lelaki kurang matang ni kurang kepercayaan diri oleh itu dia lagi sukar nak percaya orang lain, terutama sekali teman wanita yang lebih tua. This is sebab utama perempuan tak boleh handle bf yang lagi muda especially kalau bf tu jenis jealous tak bertempat.

Third, sosial aktiviti perempuan lagi tua. Ni rumit sedikit. Biasanya kalau korang tengok perempuan lagi tua ni lebih banyak bersosial dengan lelaki berbanding perempuan lagi muda kan? Itu perkara biasa. Tapi untuk lelaki yang lagi muda mungkin dia tengok rakan perempuan sebaya dia semua tak begitu bersosial dengan lelaki lagi tua seperti gf mereka. Ni akan membuat lelaki tu rasa terancam dan takut kerana gf mereka membuat sesuatu yang diluar kebiasaan mereka.

Fourth, kebodohan lelaki kurang usia. Lelaki yang muda ni biasanya *ehem* bodoh sikit. Standard lah lelaki tak cukup usia. Bila ilmu tak setanding dengan perempuan lagi tua, lelaki itu akan mudah terpengaruh dengan setiap gosip buruk pasal si gf. Ni akan mempercepatkan lagi proses perpisahan.

Ok tu je kot. Mungkin ada lagi tapi aku tak mengetahui. My advice is: Girls, look for older men. Kalau tak boleh advice aku adalah: Perempuan, belajar bersabar dengan sikap kurang matang si lelaki dan kepada lelaki, belajar percayakan si perempuan.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Stinson says: Damn. Menyesal ambil Sains Perakaunan. Susah nak mampus. Oh, aku tulis ni sebab ada orang yang rapat dengan aku couple dengan budak lelaki lagi muda. Harap Lazer akan kembali bangkit semula.

No comments:

Post a Comment