8/18/11

FACEBOOK go round

PEOPLE of earth. hari tu aku post pasal 'MONEY go round'. Kali ni perkataan money tu diganti dengan Facebook pulak. Kalau hari tu aku cakap money makes the world go round. Kali ni pulak FACEBOOK makes the world go round.

Kenape aku ckp begitu? Facebook bukan duit? Bukan harta? Tapi tak de facebook. Aku berani jamin setengah populasi dunia boleh mati kebosanan. HAHA. Maaf kalau post kali ni agak membosankan.

Facebook dah makin unik. Kalau parents kau tak kasi kau bukak account facebook. Aku simpati. Banyak kebaikan datang daripada facebook. What about the cons? Keburukan? Negativity?

Well, bende yang buruk kita boleh abaikan. Kite boleh hindari diri kita dari terlibat dengan keburukan. It's how we deal with it. Kalau ibu bapa salah kan facebook sebab anak mereka punye perangai makin menjadi-2. Maaf. Itu salah jati diri dan pendirian budak tu.

Dan bukan Facebook atau laman web sosial lain. Ibu bapa gemar salah kan segalenye ke laman web sosial. Tapi tahu tak yang facebook ini boleh lah dikata kan suci. Negativity itu banyak datang dari laman web lain. Dan ia tercorak pulak di facebook.

SO, simple solution. Have a strong heart about who you are. Don't let the negativity get you.

Let's move on. Entry post kali ni 'FACEBOOK go round' kerana dengan facebook. Terlahirlah macam-2 kebaikan. Kau boleh berjual beli. Promosikan barangan. Berkawan. BERCINTA. banyak lah kebaikan. Malas aku fikir untuk nak listkan kat sini.

SO, facebook dah menjadi sebahagian dari hidup kita. Facebook ini revolusi kehidupan remaja zaman kini.
Dan aku hapat. Parents zaman sekarang dapat memahami corak kehidupan kita yang amat berbeze dari mereka. 

BY; Midnight Dweller

No comments:

Post a Comment