10/10/11

Mak ai! Terlanjur tu! Nak buat apa kalau terlanjur?

Ahohoi! Hari ni nak cerita pasal terlanjur. Terlanjur apa? Terlanjur di atas katil la!

Hoho. Seronok kan? Best? Itukan tanda kita sayang sangat-sangat kat kekasih kita so, tak salah la kan?

Tapi,

Yang perempuan bila perut dah mengembung, period pun dah terhenti apa mau buat? Taubat? Insaf?

Sorry tapi anda terlambat. Sepatutnya anda fikir sebelum buat. Ni tak. Nak syok sepuluh minit tapi nak tanggung sembilan bulan.

Tanggung? Tanggung apa? Tanggung malu! Tanggun hina! Tanggung pandangan orang!

Tapi,

Kalau dah bijak sangat, mula lah nak tambah dosa. Mulalah cari tempat gugur. Haish. Tak cukup zina, nak dosa bunuh kandungan pula? Wah, ni macam calon penghuni neraka je.

Atau,

Kalau nak lagi bijak, ada juga yang tak gugur. Tapi, bila bayi lahir bayi itu terus di tidurkan di dalam tong sampah, longkang dan sebagainya. Wah, ni memang bijak. Albert Einstein pun kalah tau. Tanggung bayi itu sembilan bulan tapi bila dah lahirkan buang je? Tiada perasaan betul.

Sepatutnya,

Kau kena bawa berbincang benda ni. Jangan ingat kau boleh handle sendiri. Kalau jantan tu lari, bincang ngan parents kau. Of course bayi tu tidak boleh digugurkan dan mungkin kau terlalu muda untuk jaga bayi itu oleh itu kau boleh mencari pusat kebajikan untuk menyerahkan bayi itu. Tak pun cari pasangan suami isteri yang tak boleh nak hasilkan anak walau dah banyak kali cuba (tak macam kau, cuba terus dapat) dan serahkan anak kau. Mesti dia hargai dan jaga anak kau betul-betul.

Yang lelaki pula,

Wow, hebat sungguh kau. Sejahat-jahat, sesetan-setan aku pun, aku tak pernah terlanjur.

Terlanjur pukul orang, terlanjur ponteng sekolah pernahlah tapi terlanjur di atas katil tak pernah.

So, aku nak ucap syabas kat korang yang berjaya terlanjur ni. Kau da berjaya tempah tiket ke neraka jahanam.

Paling-paling, kalau kau dah terlanjur kau bertanggungjawab la. Jaga minah tu. Kahwin dengan dia. Lepas tu bila dia dah beranak, bela anak tu sama-sama.

Tapi,

Malang sekali, lelaki sekarang lebih suka lari dari tanggungjawab mereka. Haish, berani buat berani tanggung boleh tak? Haha.

Aku buat post ni bukan nak mengutuk korang yang dah alami dan bukan nak menggalakkan korang untuk buat. Cuma nak beritahu korang yang korang sentiasa ada pilihan. Jangan terburu-buru buat keputusan yang bodoh. Dah buat, beranilah tanggung, jangan jadi pengecut.

Sudah cukup penat aku mencoret.
Harap tidak akan dicaci dan dicerca.
Walau otakku agak senget.
Harap berguna untuk para pembaca.
Aku tak suka pakai baju ketat,
Akulah PERAWAN GILA!

No comments:

Post a Comment