7/22/12

This is L.O.V.E.

Helloooooooooo.

Today my assignment is about why we want to LOVE.

Okay. Cinta. Perkara yang ramai remaja rasa tapi malang sekali kebanyakannya tidak memahami.

Pasti ramai yang tahu kalau bercinta, ada dua je penyudah. Salah satu daripadanya adalah heartbreak. Dalam bercinta, kesakitan akan datang apabila ditipu, dipermain, dipasang dua, bertepuk sebelah tangan dan of course, berpisah. Kesakitannya melebihi kesakitan fizikal dan ini merupakan fakta. Berapa ramai yang bunuh diri sebab accident? Mesti jumlahnya tidak sebanyak mereka yang telah bunuh diri sebab patah hati kan? Kehkehkeh.

Before aku cerita penyudah kedua, biar aku explain apa itu LOVE.

LOVE boleh diterjemahkan sebagai CINTA ataupun SAYANG. Dari segi konsep CINTA, LOVE hanyalah istimewa untuk kekasih yang bakal kita kahwini. CINTA hanyalah untuk seorang. SAYANG pula umum dan tidak terbatas. Kita boleh SAYANG sesiapapun termasuk orang gila tepi jalan tu.

OK. Dah dapat apa pendapat aku pasal LOVE ? Good. Now penyudah kedua adalah bahagia. Happily ever after. Sudah pasti dalam percintaan tiada hubungan yang tiada rintangan. Mesti ada gaduh, maki, merajuk, etc, tapi yang buat kebahagiaannya adalah apabila kita sanggup tempuhi masalah yang ada dengan hati yang tabah dan kuat bersama dan walaupun selepas bergaduh, bermaki, kita tetap rasa yang sesaat bersama dia adalah saat yang sangat menggembirakan.

Why we want LOVE ?

Easy. Kita mahu LOVE kerana kita dicipta dengannya. Setiap manusia dilahirkan dengan LOVE di dalamnya. Tidak hairanlah kalau manusia itu ingin berkongsi LOVE mereka dengan manusia lain. Dan tidak hairanlah kalau manusia itu ingin rasa LOVE orang lain.

LOVE is beautiful and wondrous. Spread it everyday.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------'

Stinson: Lazer dah aktif! hahahahaha

Pesanan: LOVE YOURSELF BEFORE LOVING OTHERS.

No comments:

Post a Comment