8/28/11

POCKET MONEY FOR STUDENT

Sorry lambat respon dengan soalan anda kali ni Echam. Well, topic ini agak mencabar. Buat mase ni kami hanye ade 3 ahli. Dan maklumlah nak raya. Masing-masing busy. Tapi MD ade di sini untuk memjawab pertanyaan anda.

POCKET MONEY. Haa. Sangat lah penting dalam kehidupan harian. Yes. Highly important. Dengan duit tu. Macam-2 boleh kite buat. Beli barang-2(alat tulis maybe). Balik naik bas(bagi sape yang memang naik bas luar). TOPUP(kebiasaannye memang banyak bazir duit untuk beli topup).

So, duit asyik terbang melayang. Macam mane nak cari duit ? lagi-2 faktor umur kite yang sangat mempengaruhi. Maklum lah. Pelajar mane boleh kerja kan?

Well, not true. Boleh kerja sambilan. Dalam certain situation. Ade dikalangan pelajar terpakse bekerja sambilan untuk mencari rezeki.

Kalau student nak cari duit. Well, ade beberape solution.

1. Business. Business ape? Tak kisah lah ape. Jual coklat/tudung/baju yang dibuat sendiri mahupun dibeli dan dijual balik.

2. Blog. Yes blog ini care baik untuk dapat duit. Bile dah ramai viewer. Anda boleh masukkan ads dekat blog and boleh dapat duit sikit2.

3. TALENTS on sale. Well, macam echam. kan ade bakat hebat kan? mase akan datang. aku jamin ade yang akan bayar kau untuk suruh kau perform dekat majlis dorang.

4. SAVINGS. Kalau dah ade duit tu. Jangan lah boros-2. Simpan lah. Kalau ade bende penting baru gunekan. Kalau barang yang biasa-2 dan tak di perlukan sangat. Tak perlu lah beli.

Itu saja yang MD sempat katakan buat mase ni. Akan sambung dilain hari. SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA.

BY;Midnight Dweller

No comments:

Post a Comment