8/29/11

Let's Celebrate ; HARI RAYA !

Kalau kat kampung. Dah meriah dengan bunyi mercun. Berwarna-warni dengan colour bunga api. Yes. Itu lah suasana hari raya di kampung.

Sangat unik. Sangat diingati. Dan sangat teristimewa. Why? Sebab ia satu perayaan of course ! Macam perayaan-2 yang lain di Malaysia. Hari Raya ini sangat unik.

Kerana ia menghidupkan kembali tradisi peninggalan nenek moyang kite. Itu lah yang uniknya tentang Malaysia. Kaya dengan budaya dan tradisi bangsa.

Well, back to the title. Marilah kite rayakan hari raya kali ini dengan semangat patriotik ! sebab sehari lepas raya. Kite celebrate Our National day. Kan kan kan?

Korang perasan tak. Hari raya kali ni agak sepi sikit. Aku lalu kawasan perkampungan. Dah tak meriah macam dulu. Aku lalu kawasan bandar. Lagilah kecewa.

Mane pergi semangat raya semua? YES. Semua. Melayu, cina, india dan semua bangsa di Malaysia. Dulu kita meriah sebagai 1 Malaysia. Semua sambut raya sama-2.

Enjoy sama-2. Tapi tahun ni 65% berbeza dari tahun lepas(buat mase ni dari pandangan mata aku). Tak kan sebab bunga api dah susah nak cari korang hilang semangat nak raya?

It's not about fireworks nor money. It's about sharing and caring. Jumpe sedara mara. Jumpe jiran-2. Jumpe kawan-2. And it's about tradision.

RAYA oh raya. Anyway, bagi yang balik kampung tu. Have a save journey pergi dan balik. Jangan lupe kami yang tak berpeluang ke kampung tahun ini.

Let's celebrate eid with an open heart and a wider range of friends and family.
BY;Midnight Dweller

No comments:

Post a Comment