10/7/11

TUDUNG dan perempuan ; APA KATA MD

Assalammualaikum. Sorry aku dah lama xpost. Agak busy lately. LAZER USER sendiri dah makin menyepi buat mase ni. Buat mase ni lah. Akan datang. InsyaALLAH active balik. So, nanti-2 kan.

Post kali ni aku nak tegur/cakap/mention pasal TUDUNG. Yes, TUDUNG. I'm sure all of you know what tudung is. Lagi-2 kaum hawa. Tudung itu satu bahan atau pemakaian bagi perempuan terutama yang ISLAM.

Makin hari aku lihat makin ramai gaya tudung zaman kini. Alhamdulillah. Ada juga perubahan dan perkembangan. SO, kaum hawa xde lah bosan kan pakai tudung yang sama setiap masa. Betul tak?

Tapi korang jangan main pakai tudung dan main beli je. Korang perlu ingat bahawa tudung itu adalah untuk menutup aurat anda. Termasuk bahagian dada. Jangan lah pakai tudung parasnya lagi atas dari dada.

Aku sebagai seorang dari kaum adam rasa wajar bagi aku untuk menegur. Jangan lah pakai tudung tpi parasnya atas dari dada(tidak menutup dada).

Dan kalau dah pakai tudung tu . Pakai lah pakaian yang sopan. Ni pakai tudung pastu pakai baju tak de lengan lah. Ketak-2 lah. Sendat-2 lah. MasyaALLAH.

Tapi kegunaan tudung masa ni dah makin mengecewakan . yes, terAMAT mengecewakan. Aku lihat ramai perempuan zaman sekarang ni suka FREEHAIR. Memperlihatkan rambut dan aurat mereka dikalangan awam.

Tapi yang aku pelik. Korang tahu perbuatan itu dosa. Tapi masih korang buat. Knpa? Tak takot dosa? Tak takut azab neraka?

Jangan sia-sia kan kehidupan anda.
Dan ternyata. Bagi kaum adam.
Kami lebih nampak anda manis berTUDUNG.
By; MidnightDweller

PERUBAHAN ITU SATU KONSEP KEHIDUPAN

No comments:

Post a Comment