10/26/11

Hello.

Hello.

My name is PG.

PG 13.

Just kidding.

Name is Perawan Gila.

I know top part not funny.

But please fake laughter.

Ok. Cukuplah aku tunjuk kepintaran aku dalam berjenaka. Aku tahu aku lagi kelakar dari kumpulan BerSepah dan Jozan. Aku nak cerita kat korang dan kemungkinan beri tips dalam mengucapkan first hello ataupun first contact dengan si dia.

Ok. First of all, kau pakai baju lawa-lawa. Stylekan diri itu sedikit. Tiada orang dalam dunia ini yang amalkan 'Don't judge a book by its cover'. Percayalah. Baju dengan style yang diaplikasikan dengan betul sangat membantu. Kalau kau selekeh macam orang yang tiada rumah siapapun takkan nak layan kau, silap-silap orang itu call rumah kebajikan suruh ambil kau.

Secondly, perangai. Kalau muka kau macam tahi, kau mesti jaga perangai. Ini disebabkan kerana ada pepatah menyatakan 'kita boleh cuba mencantikkannya dengan apa cara sekalipun namun tahi tetap tahi'. So, kalau kau dah macam tahi kau mesti tonjolkan nilai-nilai murni kau. Contohnya berani, gagah, sopan-santun, etc. Lagi bonus kalau mukan hensem/cantik dan memiliki perangai yang baik.

Furthermore, kau perlu tahu apa yang ingin dibualkan. Kalau kau cuma tahu nak cakap 'hello' dan kemudian hancur baik kau pegi mati. Cari perkara yang senang dibualkan seperti hal artis, lagu terbaru dan sebagainya. Elakkan bertanya perkara personal macam 'single ke?', 'mak ayah awak garang tak?', 'duduk kat mana?', etc. Oh, sangat digalakkan anda elakkan berbual pasal perkara seperti politik, ekonomi dan perkara-perkara yang sehubungan dengannya.

Other than that, kau kena relax. Act natural. Jangan gabra sangat. But jangan friendly sangat sampai melampaui batasan. Kita kena act cool walau jantung berdegup dengan kencang sekali.

Ok, rasanya sampai sini je tips yang boleh aku beri. Semoga berjaya dan jangan sakit hati jika tidak berjaya.

p.s: selamat datang kepada ahli baru NSM. Akulah senior kau yang paling patut kau hormat.

p.s.s: semua malas nak post sebab exam.

p.s.s.s:bestnye meniru masa exam ^_^

No comments:

Post a Comment