8/25/11

Proses yang dipanggil ; PENCARIAN

OKAY readers. Usually, lepas satu breakup. Apa yang korang akan buat? CARI PENGGANTI? Yes ! It's natural. Selepas breakup, yang lelaki dan juga yang perempuan pasti akan menempuh satu proses dipanggil 'PENCARIAN'.

Tapi, apa itu pencarian? Well, kebiasaannya. Lain orang mempunyai lain konsep. But to me. PENCARIAN itu satu proses untuk move on. Untuk mencari kegembiraan yang baru.

Now, I want to highlight something on this matter. Tujuan pencarian ini adalah untuk mencari kegembiraan baru. Bukan hidupkan balik kegembiraan lama.

Apa maksudnya? Maksudnya. Korang cari someone new. Untuk membina satu relationship yang baru. Bukan untuk membina satu relationship yang sama rasanya macam relationship yang pernah kita ada. 

Setiap relationship mempunyai lain perisa dan kegembiraan. Yes. Itu fakta. Korang tak kan boleh cari perempuan atau lelaki baru dan mengharapkan hubungan baru korang sama sahaja macam hubungan yang sebelum ini.

Itu mustahil. When a relationship end. It ENDS. Korang hanya boleh move on. Kenangkan masa lampau dan tersenyum. Mengapa senyum? Sebab kegembiraan kali ni lagi berbaloi dari yang dulu. That's the way to do it.

Jangan lah korang pandang masa lampau dan menyesal. Mahukan si dia kembali. Maaf, It's too late. Bagi korang yang baru break/yang akan break/yang dah lama break. Take my advice and let's move on.

Jangan takut untuk mencari seseorang yang baru. Let us find new love. Bagi korang yang mencari dan tercari-cari. Ini lagu untuk korang.


After a breakup. We should not find someone to replace our ex in your heart. Instead, find someone to replace your heart that your ex have broke.
BY; Midnight Dweller

No comments:

Post a Comment