8/16/11

Tujuan BLOG anda?

What's the purpose of your blog? That's the main idea of this post. Korang ade blog. Then korang promosi kan blog korang tu. But for what? Adakah orang akan bace blog anda walau pun mereka dah follow?

Okay itu aku tak de brape nak kisah. Tapi aku sangat kecewa dengan Blogger users nowadays. Ini terutama blogger remaja melayu di luar sane. Anda hanye akan follow blog orang jika orang itu follow anda balik.

That is so wrong ! Kite berblogging ni bukan untuk publicity . Kite berblogging untuk luahkan perasaan. Untuk luahkan pendapat.

Dah 2 kesilapan besar korang buat. Yes. Korang dah buat 2 kesilapan besar. 

1st buat blog dan promosi kan blog untuk publicity. Well. itu aku tak de lah nak kisah sangat. Tapi korang dah misused tujuan asal kite berblogging. Kite berblogging ini for fun ! bukan PUBLICITY . Faham?

2nd korang follow yang mane follow korang. Tapi korang bace ke blog dia? Korang nak ke bace blog dia? Ape tujuan kite follow orang? Sebab kite nak bace blog dia and isi kandungan blog dia menarik bagi kita? betul tak cakap aku ni?

Haa. Sekali lagi bukan untuk publicity. No, no and no. Aku tak suke korang post kat wall orang kat fb tu ajak orang follow blog kau padahal kau blog kau tu tak menarik minat mereka untuk membace. Be a little ashame can you?

Okay. Melainkan blog korang tu ade banyak informasi-2 yang penting dan wajar di kongsi. Itu aku tak kisah kau nak kongsi. Sebab ia kasi manfaat kat semua. Tapi kalau setakat diari kehidupan kau. Ape manfaat yang aku dapat kalau aku bace? Ape manfaat yang mereka dapat kalau mereka bace? Tak de pape sangat kan?

STOP MISUSING BLOG FOR PUBLICITY

BY; Midnight Dweller

No comments:

Post a Comment