8/6/12

Time Is Running Out


HAI , sorry aku lama tak post kat bloglazeruser ni , mencari ilham pergi betapa sebenarnya . huehehe
okey  now , topik aku is "TIME IS RUNNING OUT"


-7.8.2012-
sekarang semua dah sibuk dengan Trial exam and lepas tu Real exam . Tak kira lah UPSR ke PMR ke SPM ke STPM ke or anything yang penting untuk masa depan korang .
sekarang dah bulan OGOS , and masih lagi berpuasa , sebok catch up subject yang takberapa nak tahu . dalam kelas malas nak tanya cikgu and else
Tinggal berapa bulan je lagi nihh . sebab tu aku buat tajuk
'time is running out'


kena kan dengan apa yang aku nak story kan ni ?


Alright !
Now begin
. . .

You All . Manusia ni sebenarnya memang tak reti nak hargai masa  *aku jujur ni* 
Selalu tak korang semua dengar ayat ni


 'Aku takde masa lah nak buat kerja sekolah tu sekarang ni , tengah syok tengok TV , cerita best nii !!!'
OR
'Kejap lagi lah buat kerja sekolah tuu , tengah Gian nak ber-tweet ni-
OR
'kejap ! kejap ! kejap lagi aku buatlah , pukul sembilan ke sepuluh nanti'
 .
 .
 .
.
And at last ! bila dah pukul

HAMPEHHH ! =______________=

lepas tengok tv tidur lepas TIDUR , lepas tweet sampai lebam masuk bilik terus TIDUR , lepas tu hangat hangat tahi ayam tak buat langsong kerja sekolah tu or buat revision sikit .

memang lah , semua dah maju semua yang kau nak kau boleh dapat . tapi masa depan kalau kau nak kau ingat dapat ? result exam besar kau tu kau ingat kau nak straight A's boleh dapat macam tu je ? tulis check then bagi kat kerajaan cakap 'aku nak beli result PMR 8A's *nak yang express tau*'

KAU INGAT DAPAT KE MACAM TUU?

Now , sekarang nya bermula dari sekarang .
berapa bulan je lagi untuk korang yang SPM ni sekolah and tentukan masa depan kau tu ?
berapa bulan je lagi korang yang PMR nak study tentu kan ape kelas kau tahun depan ?
berapa minggu je lagi untuk adik adik yang nak UPSR tu , belajar okey tak . sifir dah hafal belum ?

semua tu kena fikir , bukan apa . kita kena tahu yang bila kita melangkah alam remaja kemudian alam dewasa , alam perkerjaan dan akhir sekali alam perkahwinan sampai lah kita semua kembali ke tempat asal kita iaitu tanah

Kita tak tahu apa akan jadi pada 5Jam selepas kita baca post ni , kita tak tahu apa akan jadi esok , minggu depan bahkan akan datang .


Kita kena belajar betul betul , sebab yang senang nanti kita jugak bukan oranglain .dan kita tak pasti lagi apa Allah masih lagi beri peluang pada kita untuk bernyawa atau tidak untuk esok hari . begitu juga IbuBapa kita , barang kali jika Allah Sayang kan mereka lagi daripada kita , tiba masa mereka akan pergi juga dan kita akan tinggal sehelai sepinggang tanpa apa apa waris pusaka atau pun harta benda wang dan sebagainya .


Jadi , aku nasihat kan . belajar lah bersungguh sungguh . ini untuk  diri sendiri bukan untuk orang lain . aku juga selalu ingat kan diri aku macam tuu . bila dah lama lama aku simpan hal ni , so aku share laa dekat blog Lazeruser ni supaya korang semua tahu apa langkah korang lepas ni . kita masih muda dan kita masih mentah . masa bergerak tanpa henti  . malaikat maut akan cabut nyawa manusia tidak lambat sesaat dan tidak cepat walaupun sesaat . Note that !

Aku ingat kan semula . TIME IS RUNNING OUT . mesti berjaga jaga .
kau lambat kau susah kau cepat insya-allah selamat


Maybe itu saja post aku untuk sekian lama ni aku berdiam diri dari topik . sorry .
Then , aku tinggal kan korang dengan lagu Muse ni . sama dengan tajuk yang aku cuba kembang kan isi nya .



have a break have a KitKat
Puasa -----> Raya -----> Exam :p
Assalamualaikum .

No comments:

Post a Comment