8/2/12

Sluts.

SLUTS.

Today I was given the task of talking about sluts. Ini perkara sensitif yang aku lihat sudah semakin bertambah di kalangan remaja-remaja sekarang ini.

What are sluts? Bagi aku sluts merupakan perempuan yang merendahkan harga diri masing-masing semata-mata untuk mendapatkan perhatian orang disekeliling mereka. Mungkin cara pemakaian diorang, cara percakapan diorang or maybe cara pergaulan diorang. Sluts ini akan cuba buat perkara yang mengaibkan diri semata-mata untuk perhatian.

Kenapa seorang perempuan menjadi sluts?

Well, maybe kurang perhatian dari parents or family sendiri. Ini perkara biasa oleh keluarga yang kurang kasih sayang.

Of course ada juga faktor kebodohan diri dan mudah terpengaruh. Ini terjadi kepada perempuan yang kurang pelajaran. Keadaan mereka yang bodoh tu membuat mereka sangat senang terpengaruh dengan rakan-rakan mereka atau western culture.

Selain itu, ada juga perempuan yang personaliti dia memang sosialis, di mana dia perlukan perhatian orang untuk rasa diri bernilai. Perempuan jenis ini kadang kala sengaja ambil jalan mudah iaitu merendahkan harga diri sendiri semata-mata hendak perhatian orang.

My take on sluts? Kita kena kasihani mereka dan menasihati mereka. Mereka perlukan bimbingan kita semua. Boyfriend mana suka awek slut? Suami mana nak isteri slut? Sluts out there, please change yourself.

There is no need to sell yourself cheaply. Good guys love girls who are hard to get. Besides, if you are so easy to get, then you can also be easily thrown away.

Stinson: Dah nak bukaaaaaaaaaaaaa

No comments:

Post a Comment