8/23/11

Nice Guys VS Bad Guys

Sebelum MD mula berkata-kata. enjoy this song and dengar lirik dia betul-2. Ade kene mengene dengan topic kali ni. And fyi. It's about relationship and love.



Okay, aku  tahu video ni dah lame ade kat youtube tu. Dah banyak views dah pun. Tapi aku bukan nak promosi kan video or artis-2 dalam video ni. 

Except for CHESTER SEE. He's awesome. His love songs are very inspiring and you guys should really listen to his songs. (nanti aku relate kan topic-2 aku kat lagu dia banyak-2)  HAHA

Back to the topic. NICE guys VS BAD guys. Nice dan Bad yang aku maksudkan ni perlakuan. Bukan macam polis lawan penjahat. Tidak. Perlakuan yang macam dalam video.

Kalau dilihat perempuan zaman sekarang kan. Ramai yang suka bergaul dengan lelaki yang ade bad attitude. Korang perasan tak? Perempuan remaja ni. Suka berpasangan dengan lelaki yang bergelar 'bad boy'?

Tapi aku pelik. Seriously pelik sangat-2. Ape yang korang dapat ha couple dengan mereka? Layan orang yang perangai teruk macam mereka? Aku tengok dia tak hargai korang pun. Dia main pakai buang je.

Korang gemar ignore lelaki yang baik-2. But, he's not even 100% nice. Aku pernah lalui situasi yang agak pelik dan sukar dipercayai. Korang bayangkan. Aku tak cakap pun nak couple. Just kenal-2 atas niat nak usha.

And sampai satu tahap ni. Si perempuan akan cakap begini. "Kite kawan je eh? Saya tak cukup sempurna untuk awak. Awak terlalu sempurna untuk saya" 

whatta FISH. HAHA. kan? Aku ni boleh dikatekan 45% bad. Tak percaya? Tanya mama aku. Tanye ex-2 aku. And yet. Aku direject sebab aku terlalu sempurna atau kata lain NICE.

Okay. Fine. Love is blind. Kalau lelaki macam gitu yang korang nak bersama. Aku tak kisah pun. Malah kami lelaki yang kalian anggap NICE tak kisah.

Sebab we are true to ourself. Our love is pure. Tak de kejahatan dan nafsu dalam cinta kami. Dan in the end. Cinta kami yang suci dan dapat dikekalkan. SO, BAD guys menang sekarang dalam jangka masa yang pendek. 

NICE guys menang akan datang dalam jangka masa yang panjang. It's more beneficial that way. SO, overall. NICE guys WIN !

"Perempuan yang baik hanya untuk lelaki yang baik"
(ayat yang biase Mister Stinson cakap kat aku)
BY; Midnight Dweller

No comments:

Post a Comment