12/21/11

Cinta.

Assalamualikum.


Bila tengok cerita High School Musical, rasa macam, ehhh bestnya pergi sekolah. Tapi bila kita pergi sekolah, rasa macam duduk dalam penjara. Tapi tapi tapi. Dekat sekolah lah tempat kita belajar. Dekat sekolah jugak lah yg mengajar kita erti kehidupan. Dekat situ jugak lah tempat untuk kita berkawan.


Dalam diam, banyak yg kita belajar bila kita pergi ke sekolah. Tak semestinya belajar subject Mathematics, Sejarah, Kemahiran Hidup, Agama Islam dll. Kita belajar macam-macam bende sehingga sampai tak terkata aku dibuatnya.


Cinta Monyet. Normal untuk budak yg umur macam saya. Kita mula kenal cinta pertama kita and perkataan 'I Love You' 'I Miss You' 'I Need You' ' I Want You' bila kita mula jejak kaki ke sekolah. Apa yg saya cakap ni benar bukan? Aku yakin, semua orang ada crush dia time zaman persekolah kan? Ya. Termasuklah saya.


Cinta ada banyak jenis. Ada cinta yang ikhlas. Ada cinta yg tak ikhlas. Cinta yg tak ikhlas ialah menggunakannya untuk melepaskan nafsu. Mereka gunakan cinta ini untuk mebuat perkara-perkara yg dilaknat oleh Allah SWT iaitu Berzina. Menjadikan seseorang sebagai bakal suami/isteri tidak salah. Tetapi menjadikan seseorang untuk dijadikan boyfriend/girlfriend, saya tak pasti adakah ia salah ataupun tidak.


Sila tonton video ini, terima kasih :)







"Bercinta lepas kahwin must be much more awsome
and full with barakah."

No comments:

Post a Comment