7/17/12

Kawan :)

Assalamualaikum , hyeee peeps :) sehat tak ? Dah lama kan lazer user ta aktif so now kitorang aktif balik . Sorry la for those yang menunggu , dah lama sangat kan . Okay back to the topic , its about friends . I believe semua orang ada close friend , bestfriend tapi still certain people cuma ada diri dia seorang sahaja .

Itulah aku dulu , aku jenis tade kawan rapat . Aku kawan semua tapi in the end , aku masih seorang . Waktu tu aku tak kisah pun . Sebenarnya dalam hidup ni kita perlukan at least seorang kawan rapat . Seorang yang betul-betul kita boleh percaya , boleh diharap , boleh kita share suka duka , boleh terima kita seadanya , itupun kira dah syukur kalau kita punya satu kawan yang begitu dari sejuta kenalan :)

Kini aku punya ramai kenalan , aku ta keseorangan tapi aku punya satu kawan , sahabat , kakak , adik :) Dia lah segalanya . Kalau aku terasa dengan dia atau sebaliknya , perkara tu takkan berpanjangan sebab kita berdua ada terlalu banyak cerita nak kongsi , betul ta aku cakap ni ? :D Sahabat ternyata ta bole ta tegur lama-lama , mesti ada je hal na story .

So walau apapun jadi , jangan sia-siakan kawan kau . Aku ada satu tips la kalau na bersahabat , senang je.
A: aku pernah pancitkan tayar kereta pak seman .
B: ohh macam tu .
.........
B: ehhh kau tahu si A tu pernah pancitkan tayar pak seman .
C: ohhh macam tu .
*lakonan je pun -.-

Okay aku tergkan sikit , kalau na tahu dia ni betul-betul boleh buat kawan atau tak , kau cerita je keburukan kau pada dia , kalau hal tu sampai pada orang lain , maknanya dia bukan kawan yang bole dibuat kawan :) sebab seorang kawan bila dia tahu keburukan kita , dia akan senyap dan still terima kita :)

Aku pernah ada kawan yang makan kawan , aku pernah dapat kawan yang tikam aku dari belakang dan aku juga pernah jadi kawan yang tikam belakang kawan :) Kita semua manusia biasa , jangan cari kesempurnaan dalam perhubungan . Sebab itu perhubungan memerlukan dua orang untuk saling melengkapi kekhilafan diri sendiri :) Okay itu sahaja , thank you for reading .

by Hati Dunia


No comments:

Post a Comment